PAO jelzés a csomagolásokon

Bizonyára mindenkivel előfordult már, hogy fürdés, vagy fogmosás közben eltűnődött a polcokon sorakozó termékek csomagolásán, amik tele vannak kisebb-nagyobb ábrákkal. A PAO jelzés az utóbbi időben szinte minden kozmetikum csomagolásán megjelent, sokan azonban nincsenek vele tisztában, mit is jelent ez a jelölés.

PAO= Period After Opening, vagyis a felbontás utáni felhasználhatóság időtartama. A PAO egy félig felbontott tégely formájában jelenik meg, közepén a szavatosságot jelölő időintervallummal, vagyis ha a csomagoláson, a tégely szimbólumban 12M szerepel, akkor a termék felbontás után maximum 12 hónapig használható fel.

Miért fontos a PAO jelzés?

Hajlamosak vagyunk leemelni a polcról a tavalyi naptejet, gondolván „ennek még semmi baja, a szavatossági időt még nem léptük túl. A lejárati időt azonban nem szabad összekeverni a PAO jelzéssel, amely a felbontás utáni állapotra vonatkozik. Érdemes figyelembe venni, hiszen éppúgy, mint az élelmiszerek, a kozmetikai hatóanyagok sem örök életűek. Az ajánlott felhasználási idő túllépése egyes termékek esetében csupán illatvesztéssel, vagy halmazállapot változással jár, és nem okoz különösebb problémát, de természetesen itt is vannak kivételek. Vannak olyan kencék, amelyek kifejezetten károsak a fogyasztóra nézve és irritációt, gyulladást, allergiás reakciót, vagy akár bőrbetegséget is okozhatnak. Célszerű tehát leellenőrizni a szépségápolási cikkeinket és megválni a lejárt daraboktól.

Bio-, vagy natúrkozmetikumoknál különösen ügyelj a PAO-ra, mivel ezek a termékek nem tartalmaznak tartósítószert, így felhasználási idejük jóval rövidebb, általában 6 hónap.

Íme egy példa:

Skin_Relaxant_CREAM_50ML