No Shave Movember
Néhány hete olvashattatok az októberi Pink Month nevű globális, és már magyar viszonylatban is sok követőre lelt mozgalomról, ami a mellrák elleni küzdelem fontosságára, illetve a rendszeresebb szűrővizsgálatokra hívja fel nemcsak a nők, de az egész társadalom figyelmét. Ennek, ha lehet így fogalmazni „testvér-mozgalma” a ’No Shave Movember’ világméretű kezdeményezés, mely immár közel másfél évtizede a novemberi hónapot választotta ki figyelemfelhívásul a rák, pontosabban a prosztatarák elleni küzdelemre.
A Movember mozgalom 1999-ben indult világhódító útjára, melyet eredetileg néhány fiatal ausztrál férfi talált ki, ugyanis elhatározták, hogy jótékonysági célból bajuszt növesztenek. Erre a november hónapot választották ki, az elnevezés pedig a bajusz (mustache) és a november szavakból lett összeollózva.
A cél természetesen a prosztatarákra való figyelemfelhívás, ilyenkor a férfiak világszerte egy hónapig bajuszt növesztenek, mely lépéssel az a céljuk, hogy a bajuszt növesztő „testvérek” támogatásokat, adományokat gyűjtsenek a rászorulók részére. Ráadásul a bajusz növesztése egy játékos szimbóluma annak, hogy figyeljünk oda saját testünkre.
A Movember Alapítvány globálisan majdnem 200 millió dollárnyi adomány gyűlt már eddig össze, melyet természetesen jótékony felhasználásra, a rák elleni küzdelemre ajánlottak fel. 2010-ben a Global Journal a Movember Alapítványt a top 100 non-profit szervezet közé választotta be.
Ahogy a Pink Month esetében, úgy a No Shave Movember támogatása is a sport, a nemzetközi sport, illetve a világhírű sportolók, közéleti személyiségek, színészek közreműködésével kapott újabb és újabb dimenziókat az évek alatt, pusztán hacsak az ez idő alatt összegyűjtött közel 200 millió dollárnyi adományt vesszük figyelembe. A „nem borotválkozás” jelensége ma már komoly PR-értékkel bír, a legnagyobb sportolók és hírességek szinte mindennapjaikat valamilyen médiafelületen töltik, így egy-egy nagy név bevonása az akcióba, komoly hátszelet biztosít a prosztatarák veszélyeire való figyelemfelhívásra.
Mellettük számos világmárka és cég is szükségét érezte a kezdeményezésbe való bevonódásba, az olyan vállalatok, mint a Gillette, a Discovery, az Art of Shaving mind támogatását fejezi ki az ügy mellett, és az imázs átvételével jelentősen hozzájárul a kezdeményezés népszerűsítéséhez.
Magyar viszonylatban a Pink Month-hoz hasonlóan a történetük még gyerekcipőben jár, azonban az ügy melletti kiállás, a támogatásba nyújtott lelkesedés már most említésre méltó. Leginkább Magyarországon a Magyar Kajak-Kenu Szövetség az, amely szárnyai alá vette a mozgalmat, ilyenkor olimpikonjaink Kammerer Zoltán, Vajda Attila és Storcz Botond is egy hónapig bajuszt növesztenek.
Ha nagyon tetszik a bajusz, akkor mindenképp tartsd meg november után is. Ha pedig megszabadulnál tőle, akkor használd az AA Men Energy Up termékeit.: