Madarász Alla és Csontos Anna: A munkában és a magánéletben is jól kiegészítjük egymást

Nemcsak egymást egészíti ki tökéletesen Madarász Alla és a lánya, Csontos Anna. A velük folytatott beszélgetésből az is kiderül, hogy cégük, a Beauty  Partner csapatának többi tagjával együtt egy „nagycsaládot” alkotnak, ahol egymást támogatva, együtt örülnek a közös sikereknek.

Alla, közgazdászként milyen ösztönzésre kerültél a szépségipar berkeibe?

Madarász Alla: Az orvosi egyetemen tett néhány éves kitérőm után közgazdasági, külkereskedelmi végzettséget szereztem. Élelmiszer- és ipari technológiák, berendezések exportjával foglalkoztam. Miután a 90- es évek végén Magyarországon szétesett ez az exportirányzat, döntenem kellett, hogy merre induljak tovább. Mint minden nőt, engem is érdekel, érdekelt a szépségápolás – külföldön járva pedig mindig is rácsodálkoztam, hogy mennyivel nagyobb a kozmetikai termékek választéka a szakboltokban vagy az áruházakban. Ezért úgy döntöttem, ezt az utat választom.

Hogyan választottad meg, hogy milyen jellegű termékekkel indulj?M. A.: Elsősorban felhasználói szemmel néztem a márkákra, így elsőként 2004-ben az AA (Anti-Allergén), később a Bielenda márkát hoztam be. Mindkét brandnek volt professzionális termékcsaládja, ami teljesen új irányt adott a munkánknak.

Később több professzionális márka került a portfóliónkba – a görög Yellow Rose, a holland Make-up Studio, a lengyel Chantarelle Professional és a Farmona Professional. Bár nincs kozmetikus végzettségem, de az orvosi egyetem előképzése, a személyes kíváncsiságom folyamatos utánjárásra, olvasásra ösztökélt. Szeretek utánajárni a hatásmechanizmusoknak, megtalálni az aktuális újdonságokat, és ezt a tudást, valamint a készítményeket továbbadni a kozmetikuspartnereinknek.

Milyen nehézségekbe ütköztél? Mit csinálnál másképp?

A szépségipar és a belkereskedelem új terület volt számomra, de szeretem a kihívásokat. Mivel nem volt ilyen irányú tapasztalatom, ezért nem a szokásos sémákat követve értünk el sikereket, hanem saját értékesítési rendszert állítottunk fel. Nem csinálnám ezt ma sem másképp.

Anna, te már „beleszülettél” ebbe a hivatásba? Vagy egészen más terveid voltak, és édesanyád sikereit látva azért lettél kozmetikus is, hogy minden téren érts a szakmához?

Csontos Anna: Ez ennél összetettebb. Édesanyám kezdte el a vállalkozást, de már gimis koromban bejártam a céghez, és besegítettem a szabadidőmben. Majd később az üzleti-kommunikációs főiskola alatt egyre jobban kezdett érdekelni ez az üzleti világ, így a tananyagot rögtön a gyakorlatba is át tudtam ültetni – így végül együtt építettük tovább a céget. Eközben újra és újra beleszerettem a szakmán belül egy-egy újabb területbe, amit szerettem volna elsajátítani, hogy a lehető legtöbb szakmai ismerettel képviselhessem a Beauty Partnert. Így lettem többek között marketinges, kozmetikus, masszázs-terapeuta és legutóbb sminkes.

Mi vonzott a sminkelés világához?Cs. A.: Már a gimnáziumban is szerettem sminkelni magam, teljesen odavoltam a füstös sminkekért. Amikor az egyik Cosmoprof kiállítás után a Make-up Studio márka megkeresett minket a forgalmazás lehetőségével, nem volt kérdés: azonnal beiratkoztam egy sminkes képzésre, majd az ott megszerzett tudásomat tovább bővítettem a későbbiekben. Ma már én is oktatásokat, bemutatókat tartok, sőt, most éppen egy országos sminkversenyt szerveztünk.

Csontos Anna: Kifejezetten szeretem és keresem is a kihívásokat, mert a benne rejlő siker lehetősége csakis előre vihet az életben.

Ma milyen anyagú, textúrájú, színvilágú sminkek számítanak trendinek?Cs. A.: Nem szeretem a „trendi” jelzőt. Inkább úgy fogalmaznék, hogy idén nyáron leginkább a neonszínek hódítanak, textúrában pedig minden, ami extra pigmentált és tartós végeredményt biztosít – persze ezt viselni is tudni kell… Ezért én mindig is hangsúlyozom, hogy a trendek önmagukban nem jelentenek semmit, a sminknek tükröznie kell a viselője személyiségét, akinek jól kell benne éreznie magát.

Marketing szakember is vagy. Nem nehéz ennyi kihívásnak megfelelni?Cs. A.: Egyáltalán nem, mert valahol minden, amit tanultam, és amiket jelenleg is csinálok, szorosan összefüggnek és egymásra épülnek. Kifejezetten szeretem és keresem is a kihívásokat, mert a benne rejlő siker lehetősége csakis előre vihet az életben.


anna

Szerintetek mit kell nyújtania ma egy ideális szépségszalonnak?

M. A.: Vonzónak és hitelesnek kell lennie, mind külső megjelenésében, mind pedig a szolgáltatás minőségében. A vendégnek, mikor belép, éreznie kell, hogy az a pár óra róla szól. Vendégfejjel fogalmazva, a szolgáltatás számomra már a szalonba lépéskor megkezdődik, így fontosnak tartom a kezelési protokollok mellett a „vendégfogadó” etikettet is.

Milyen kozmetikai szerek találhatóak a fürdőszobátokban? Mi a kedvenc kozmetikai kezelésetek?

Cs. A.: Óriási beauty-függő vagyok, átfogó és komplex bőrápolási rutinom van. Személyes kedvenceim a lehúzható alga peel-off maszkok, aminek a felrakását magamra már tökélyre fejlesztettem otthon. Emellett rendszeresen tesztelünk kezeléseket és új masszázstechnikákat az oktatóközpontunkban is, így mindig az aktuális újdonság számít kedvencnek. De az tény, hogy lassan már alig lehet mozdulni a fürdőszobámban a sok kozmetikumtól…M. A.: Nálam főként az anti-aging kezelések az aktuálisak – szerencsés vagyok, mert az ilyen jellegű újdonságot először rajtam próbálja ki a szakoktatónk, Weber Erika, a Beauty Partner trénere. A Bielenda-kezelések között nagyon szeretem a csodás illatú Waterfalls of Gold – Kolloid arany arckezelést, mert nagyon jó a kezdődő rosaceámra, emellett látványosan ránctalanít és feszesít. Az újdonságok között az Essence of Asia kezelés a kedvencem. Nagy szerelem a Yellow Rose Professional, mivel még nem találkoztam más olyan márkával, ahol ennyi különleges növényi hatóanyag lenne a termékekben. A Chantarelle Professional „kozmetikusbarát” lézergépeit és abszolút innovatív készítményeit is nagyon szeretem, mert hosszan tartó a bőrfiatalító hatás.

Hogyan tudjátok összeegyeztetni a családi életet a munkával, hogy mindkettő jól működhessen?M. A.: Tény és való, hogy nehéz a kettőt szétválasztani. Azon túl, hogy anya-lánya vagyunk, a csapatunk többi tagjával együtt egy „nagycsaládot” alkotunk. A legtöbb aktív időt az „igazi” családunkon kívül egymással töltjük. Igyekszünk ezért a hétköznapokat is – a kemény munka mellett – jó hangulatban eltölteni. Gyakran rendezünk délutáni közös programokat, megünnepeljük a sikereinket, a szülinapokat.

Mivel töltitek a szabadidőtöket? Sport, hobbi?

M. A.: Szeretek olvasni, színházba, hangversenyekre, kiállításokra járni, festegetni – bár zömében befejezetlen képeim vannak. Imádom a tengert, az utazást, a barátaimmal való közös programokat és a főzőcskézést.Cs. A.: Szerencsés vagyok, mert a sminkelés nemcsak munka a számomra, hanem hobbi is, ezért igyekszem időt szakítani a kreatív, művészi sminkes projektjeimre – emellett az idei bakancslistámon egy búvártanfolyam áll az első helyen. A barátaimmal gyakran utazgatok, koncertekre járok, különböző programokat szervezünk.

Kire/mire vagytok büszkék különösebben?M. A.: A Beauty Partner csapatára vagyok a legbüszkébb, a közvetlen munkatársakra és a területi képviselői csapatunkra, akik nap mint nap nagy elhivatottsággal végzik a munkájukat.Cs. A.: A csapat mellett a partnereink is részesei a sikereinknek, büszkék vagyunk, amikor egy közös munka eredményeként fejlődést érnek el a munkájuk során. Sokszor kapunk olyan előtte-utána képeket, amelyeket még a kozmetikus is alig hisz el, hogy ennyire látványos lehet egy kezelés. Nagyon jó érzéssel töltenek el minket ezek a visszajelzések, és így minden ilyen sikert együtt élünk át a partnereinkkel.

Milyenek a mai kozmetikusok?


alla

Cs. A.: A piac két részre oszlik, vannak a konzervatív kozmetikusok, akiket nehezen lehet meggyőzni, hogy próbáljanak ki újdonságokat,de szerencsére rengeteg fiatalos szakember is van, akik nagyon nyitottak az innovatív megoldásokra. Büszkék vagyunk arra, hogy sok trendet elsőként mutathatunk be nekik itt, Magyarországon.M. A.: Én ennél keményebben fogalmaznék. Néhány szóban: létezik káosz, frusztráció, inaktivitás. Sok kozmetikus a saját tevékenységére nem vállalkozásként tekint. Hogy lesz több vendége a kozmetikusnak, ha csak bejelentkezett vendég esetén van a szalonban, egyébként zárva van az üzlet? Hogyan legyen pénzügyileg sikeres a vállalkozása, ha nem kezeli külön a szalonbólszármazó bevételeit, nem tervezett az anyagbeszerzés és a kiadások, nincs tartalékalap? Nem látják a szalonjukat és a szolgáltatásukat a vendég szemével. Természetesen ez nem általános, de nagyon jellemző.

Milyen újdonságokkal rukkoltok elő az Őszi Beauty szakkiállításon a Lurdy Házban?Cs. A.: Ezt sajnos nem árulhatom el, legyen meglepetés! De annyit elmondhatok, hogy mi már most nagyban azon dolgozunk, hogy astandunkra látogatóknak hasznos, izgalmas és tartalmas élményben legyen részük.

Hogyan jellemeznétek önmagatokat?


nevjegy_alla_anna

Cs. A.: Én racionálisabb vagyok, anyu pedig inkább emocionális, és remek stratéga – így a munkában és a magánéletben is jól kiegészítjük egymást.

Ha bármit kívánhatnátok, mi lenne az?M. A.: Boldogság és egészség.Cs. A.: Család, boldogság és még több smink…

 

Forrás: Beauty Forum